Sdílíme své know-how o mužích v podobě výzkumů a publikací. V naší knihovně naleznete i zajímavé tipy na literaturu a filmy.
Mám tip do knihovnyVýzkumy mapovaly situace rozcházejících se rodičů, zda a jaké služby využívají, na koho se v rozvodové situaci obrací a jak celou situaci řeší s dětmi. Výzkumy probíhaly zvlášť pro území Prahy a zbytku ČR. Výzkum rozvodovosti (Česká republika, bez Prahy), Výzkum rozvodovosti (pouze Praha).
Výzkum, který mapoval povědomí o službách a programech zaměřených na zvládání vzteku a práci s násilnými osobami v ČR. Výstupy výzkumu ke stažení.
Výzkum, který mapoval míru zapojení otců do každodenní péče o nezletilé děti a jejich postoje k výchově i k podpoře ze strany státu a zaměstnavatelů. Cílem bylo umožnit srovnání s již dříve realizovanými výzkumy, zejména pak se studií Podoby otcovství v ČR vypracovanou v roce 2010 pro Ministerstvo práce a sociálních věcí. Výstupy výzkumu ke stažení. Plus tabulky z omnibusového šetření.
Výzkum o znalosti, dopadu a výsledcích kampaně Suchej únor. Výstupy výzkumu ke stažení.
Výzkum o využívání fyzických trestů u nás. Cílem bylo zjistit postoje českých rodičů k používání fyzických trestů ve výchově. Výstupy výzkumu ke stažení.
Celou populaci jsme otestovali adiktologickým testem AUDIT C. Za hranicí rizikového pití se pohybuje 27 % mužů a 6 % žen. Dohromady zhruba milion lidí. Výstupy výzkumu ke stažení.
Rovné příležitosti jako „ženské“ téma? To už dávno neplatí. Až 84 % mužů v ČR si myslí, že se rovné příležitosti týkají obou pohlaví. A pro 90 % českých mužů jsou rovné příležitosti důležitou hodnotou. Chybí ovšem jejich větší zapojení. Publikace Mužská perspektiva ke stažení.
Přes 90 % lidí chce otcovskou dovolenou nebo bonus pro muže, kteří se rozhodnou jít na rodičovskou. Kvóty naopak lidé nechtějí. Na rodičovskou chce téměř polovina mužů. V praxi jich rodičovský příspěvek pobírá 1-2 %. Co jim brání? Podívejte se na výzkumy, které probíhaly ve Zlínském a Olomouckém kraji.
Průzkum mezi zaměstnavateli realizovaný v rámci projektu Tátové vítáni. Cílem průzkumu bylo zjistit potenciální zájem o značku Tátové vítáni a kampaň Fandíme tátům mezi různými typy zaměstnavatelů včetně jejich vstřícnosti k myšlence podpory Aktivního otcovství. Vyhodnocení_interview_se_zaměstnavateli Tátové vítáni – ke stažení ve formátu pdf.
Průzkum mezi 355 zaměstnavateli a personalisty realizovaný v rámci projektu Tátové vítáni. Cílem výzkumu bylo otestovat navržené standardy značky Tátové vítáni a ochotu zaměstnavatelů podpořit aktivní otcovství svých zaměstnanců. Výstupy výzkumu ke stažení.
Výzkum o využívání fyzických trestů u nás. Cílem bylo zjistit postoje českých rodičů k používání fyzických trestů ve výchově. Výstupy výzkumu ke stažení.
Dosud největší kvantitativní výzkum na téma aktivního otcovství, který pod naším odborným dohledem nechalo vypracovat MPSV. Výstupy průzkumu ke stažení. Pokud máte zájem o více výzkumů a studií, podívejte se na tento seznam studentských prací na témata souvisejícími s muži a maskulinitou.
Příručka pro práci s osobami, které se dopouští násilí v blízkých vztazích, založená na zkušenostech z programu Zvládání vzteku
Metodiky kurzů realizovaných v rámci projektů Rozchodem rodina nekončí: podpora dětí ohrožených rozvodem a rozchodem v ČR a Rozchodem rodina nekončí: podpora dětí ohrožených rozvodem či rozchodem v Praze. Jedná se o Metodika práce s rodinami ohroženými sociálním vyloučením a finanční chudobou v důsledku rozvodu a rozchodu, Metodika školení pro odborníky pracující s rozcházejícími se rodiči a jejich dětmi v ČR, Metodika práce s dětmi a rodinami ohroženými eskalací konfliktu v důsledku rozvodu či rozchodu, Metodika kurzu pro odborníky pracující s rozcházejícími se rodiči v Praze.
Vystupy_RRN_CR.zip
Výstupy_RRN_Praha.zip
Publikace Mužská perspektiva
RaTATA – čtení pro řádné, neřádné i mimořádné táty
Fandíme tátům – příručka pro rodiče a zaměstnavatele
Práce s agresí aneb klukovská témata
Osobnostní a sociální rozvoj
Metodiky prevence domácího násilí pro mládež 13 – 18 let. Metodika je primárně určena pro 2. stupeň základních škol a střední školy a jedná se o metodiku v úrovni všeobecné primární prevence.
Dnes už muži nečtou eposy a jen málo poslouchají příběhy ze života. Své ikony, idoly, hrdiny nebo prostě příbuzné hledají ve filmu. Tady s nimi prožívají, co sami prožili nebo prožít touží. LOM vychází vstříc „filmové kultuře“ a nabízí seznam snímků, které jsou pro dnešní muže důležité. Kdo chce, může do něj přispět. Kromě titulu, roku výroby a jména režiséra uvítáme osobní dojem a internetový odkaz. Tipy posílejte na info@ilom.cz.
Chybí vám něco v naší knihovně? Neváhejte nám napsat. Budeme rádi.