25. listopadu si připomínáme Mezinárodní den proti násilí na ženách. LOM se připojuje k organizacím i jednotlivcům po celém světě při šíření myšlenky, že je násilí na ženách nepřijatelné. Vyzýváme také k zapojení mužů do řešení problému. Podle posledního výzkumu by se do kampaně proti násilí na ženách bylo ochotných zapojit až 43 % z nich.
„Boj proti domácímu násilí vyžaduje aktivní zapojení mužů. Je potřeba, aby muži řekli násilí ve vztazích jasně a veřejně: NE,“říká k tématu ředitel LOMu Martin Jára.
Podle nejnovějšího výzkumu, který byl v červnu 2015 realizován na reprezentativním vzorku 1008 respondentů, vyjádřilo ochotu zúčastnit se kampaně zaměřené proti násilí na ženách 43 % mužů. Výzkum provedl LOM ve spolupráci s agenturou Nielsen Admosphere za finanční podpory Úřadu vlády ČR.
„Ukazuje se, že muži chápou násilí na ženách také jako své téma. A to napříč sociodemografickým spektrem. Mladí i straší muži. Svobodní, ženatí i rozvedení. Bezdětní i tátové od rodin. Všichni shodně deklarují svůj negativní postoj k násilí na ženách. Tento postoj jsou ochotní vyjadřovat také veřejně,“ říká sociolog Josef Petr, jeden z autorů výzkumu.
Liga otevřených mužů je u nás od roku 2009 patronem kampaně Bílá stužka, která se v zahraničí i v ČR stala symbolem boje mužů proti násilí na ženách. Kampaň podpořily také některé známé osobnosti veřejného života. Například boxer Lukáš Konečný, starosta Prahy 7 Jan Čižinský nebo publicista a internetový vydavatel Ján Simkanič.
„Nošením bílé stužky mohou muži deklarovat svůj postoj, že se staví proti jakémukoli druhu násilí na ženách a dětech. Soustředíme se také na muže, kteří svou agresi nezvládají a nebojí se to přiznat. Nabízíme jim poradenství i tematické kurzy, na kterých mají možnost naučit se svůj vztek poznat a zkrotit,“ uzavírá Martin Jára.
Kontakt pro novináře: Josef Petr, 728 563 768, josef.petr@ilom.cz
Základní výstupy z výzkumu lze nalézt zde: http://ilom.cz/muzska-perspektiva/