Supervizní mužská skupina pro učitele, lektory a další vzdělavatele 2015-2016

Staňte se součástí mužské skupiny a podpořte sebe i druhé v rozvíjení (nejen) profesních schopností. Supervizní skupina pro učitele, lektory a další vzdělavatele startuje 24. 11. 2015 v Praze.

prihlaska

 

 

Cíle: 

  • Sdílet pracovní situace z vlastní praxe
  • Podpořit sebe i druhé a učit se od ostatních
  • Poznávat a rozvíjet profesní i celkové schopnosti

 

Metody: 

  • Vytvoření bezpečného prostoru pro sdílení zkušeností a vzájemnou zpětnou vazbu
  • Zážitkové metody hledání řešení obtížných situací ze vzdělávací praxe
  • Humanistický a podpůrný přístup k rozvoji osobnosti a dovedností

 

Kdy:   5 setkání proběhne  24.11. 2015, 19.1, 22.3, 24.5. 2016, vždy od 18 do 21h.

Kde: kancelář LOMu na adrese Bubenská 1 v pražských Holešovicích, dveře č.225 ve druhém patře budovy

Cena:  2000,- Kč za celý cyklus

Na setkání se přihlašujte pomocí tohoto on-line formuláře.

Platí se do 3 dnů po potvrzení účasti na účet LOMu 2500601848/2010 (Pozor: máme nový účet!), variabilní symbol 1532, do zprávy pro příjemce napište své jméno. Přihláška je závazná.

Storno poplatky: do 14 dnů před konáním akce 50 %, poté 100 %. Je možné si domluvit splátkový kalendář.

Skupinu vedou a zvou:

  • Václav Šneberger, učitel, mentor a odborný garant programu Muži do škol!
  • Petr Chaluš, poradce a lektor

 

5 Proč – rozhovor se supervizorem Petrem Chalušem

(Proč) supervizní, (proč) mužská, (proč) skupina (proč) pro učitele, lektory a další vzdělavatele. (A proč do toho jdeme?)

Proč skupina?

Vzájemná podpora v přátelské atmosféře je základem každé profese. Profese vzniká sdílením, sdílením tajemství, bolavých pat, společným hledáním nových cest. Stáváme se profesionály postupně a podpora ostatních, kteří mají tak trochu „naše boty“, je možná tím nejlepším rozvojem a učením se základům profese. Možná nakonec ten základ leží za horizonty naší doby, současného poznání, možná ho musíme jako profesionálové celý život objevovat, obnovovat a utvrzovat. Věříme, že právě rovné sdílení v bezpečném prostředí je tou nejlepší cestou. Věříme v kompetence a schopnosti každého člena skupiny, každý je přínosem, každý na své cestě může inspirovat ostatní. Každý může být právě tím naším nejlepším pomocníkem. Není podstatné, kdo je aktuálně tím zkušenějším.

Proč supervizní?

Samotné sdílení potřebuje péči, nadhled a bezpečí. Potřebuje péči o kulturu sdílení, respektu a vzájemného učení ve skupině. Supervizor je v našem pojetí člen skupiny, jeden z nás všech se stejnými botami, zkušenostmi, ztrátami i nadějemi. Zároveň pečuje o kulturu komunikace, umí odstoupit nad situaci ve prospěch celé skupiny nebo ve prospěch člena skupiny, který aktuálně nejvíce potřebuje, a tím i inspiruje ostatní. Nejdůležitější je bezpečí, v bezpečném prostředí můžeme riskovat, můžeme třeba projít svým strachem, jako v indiánských příbězích prochází bizon bouří, právě tím, že jde přímo proti ní.

Proč učitelé, lektoři a další vzdělavatelé?

Profese učitele je možná ta nejtěžší profese vůbec. Nezachraňuje, neléčí, přímo se dotýká zázraku růstu člověka, dotýká se situace, kdy se člověk stává tím, čím je. Učitelé jsou svědky našeho růstu. Jako učitelé, lektoři a další vzdělavatelé si tu vážnost profese uvědomujeme. Často před ní však unikáme, není se čemu divit, téma růstu je navíc bagatelizované v naší současné kultuře. Vše se zdá jasné dopředu, v moudrých knihách a metodikách jako by bylo vepsáno vše a my to jen mechanicky naplňovali. Jaká tedy závažnost učitele a jaký vlastně růst, snad pouze dorůstání do hotových forem? Zkusme být učiteli, kteří unesou odpovědnost za zázraky a unesou i (ideální) neviditelnost svého podílu na růstu druhých.

Proč mužská?

V oblasti vzdělávání je méně mužů a i pokud by v ní bylo stejně mužů jako žen, muži v této profesi potřebují větší podporu. Důvodů může být více, například stereotyp, že profese není dostatečně „muže hodnou profesí“. Celkově k tomu být otcem, pečovatelem, učitelem nám mužům mohou chybět některé důležité dovednosti, které se prostě učíme v životě méně než ženy, například „sdílení“. Zároveň jako muži máme mnoho dovedností právě tím, že jsme muži, které můžeme dobře využít v profesi učitele a využívat je zapomínáme, například „sílu“. Ženy učitelky a muži učitelé mohou tvořit ideální komunity nebo školy, buďme učiteli muži, takovými jakými chceme být a nebuďme učiteli muži, do kterých nás tlačí stereotypy.

Proč jsem se do toho pustil?

Dlouho jsem se zabýval pedagogickými inovacemi, pracoval v alternativní škole. Zabýval se poradenstvím dětem s problémy ve škole, poradenstvím učitelům. Vystudoval na to vysoké škole, začal se i věnovat výzkumu, prošel psychoterapeutický výcvik. V roli učitele jsem tolikrát stál bezradný před skupinou dětí, dospívajících nebo dospělých (často učitelů) a měl jsem je učit. V této situaci jsem příliš často sám. Potřeboval jsem prohodit jen pár slov s kolegy a důvěřovat, že se neobrátí proti mně. Prostor pro pár nejdůležitějších slov chci nabídnout ostatním a dělá mi to radost.

Petr Chaluš

Naše vlajková loď:

Podporujeme mladé muže z dětských domovů, aby se zapojili do běžného života.

Podpořte nás
Podporují nás:

LOM považuji za malý kousek spontánní a aktivní občanské společnosti, kterou u nás v Čechách vidím s úlevou a s radostí.

Jan Trachta

Lékař bez hranic a autor knihy Tichý dech

Jan Trachta ve Dvaceti minutách Radiožurnálu
Proč LOM?

"Nejvíce si cením životních zkušeností a postojů, které jsem mohl s ostatními chlapy sdílet a porovnávat."

"Intenzita a efektivita - za jedno setkání zjistím víc než bych zjistil od různých lidí za půl roku."

"Struktura - získám strukturu v tématu, o kterém nestíhám přemýšlet."

Fotogalerie